Ciao

Mor har skvallrat och sagt att det fakiskt är några som läser den här bloggen. Då får ni allt kommentera tycker jag!
Uppdatering har det varit dåligt med, men det ska det bli ändring på!

Här i Florens har våren kommit på riktigt. Ljuvligt.

Under veckorna är det mycket skolarbete som gäller, men annars på kvällarna är det aperetivo som är det nya svarta.
Guds gåvan till studenter iallafall. Nästan på alla barer har dom aperetivo på kvällarna. Så köper man en drink för 5-6 Euro får man gratis käk! Bra käk också, det är en hel buffé som man får ta del av.

Kompisar har vi också skaffat. (vi hade våra tvivel där ett tag. haha ) nä, men jag umgås jättemycket med ett gäng i min klass. Det är en salig blandning nationaliteter det.. Vanina är från Mexico, Tag från New Mexico, Nandy hälften thai och hälften dansk, Betsy från Mexico, Mafe från Venezuela, Sarah från Italien, Maria från Ryssland.. ja och etc etc..

Tänkte skriva lite med specifikt hur annorlunda livet här är från vårt "vanliga" svenssonliv, men det får bli imorgon!



Gänget hemma hos Vanina och Betsy!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej steki! Andra gången jag tittar in här. Jag är sämst på att läsa bloggar som du säkert vet :P Men kul att läsa hur ni har det iaf. Vilken tur att ni har skaffat vänner, då är ni inte mobbade iaf, haha.

Längtar tills du kommer hem, då ska vi fira! Och jag är så sugen på att komma och hälsa på. Hoppas det blir snart! puss and love

2009-03-24 @ 13:59:18
Postat av: Din Mor har rätt.....

Hej Gumman!

Ja just det, din Mor har rätt. Det är faktiskt några som läser din blogg.

Och jag är en av dem....

Va härligt det är att höra att ni skaffat vänner.

Italien-livet verkar annorlunda och spännande.

Ser fram emot att hälsa på er.

Längtar efter dig!

Ha det!

Många kramar från din Far!

2009-03-27 @ 16:38:49
Postat av: ina

hej!

e d de ettåriga programmet du läser, dvs fashion marketing o communication? Kan du inte berätta mer om utbildninge, jag e nämligen sugen på läsa det nästa år. hur e lärarna,kurserna, adminastrationen, boendealternativ, florens etc?

kram!

2009-06-03 @ 18:23:16
Postat av: anna

hej!



jag funderar på att plugga på IED i florens , inrikting Modekommunikation och marknadsföring! Skulle verkligen bli superglad om jag kanske skulle kunna få ställa lite frågor till dig? jag har så många, skulle bli jätte glad!



Mvh anna

2009-07-06 @ 10:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0