Hejdå hostel

Sista natten på hostel nu. Ska bli så skönt att äntligen få packa upp väskorna ska ni veta!

Tänkte ge en liten uppdatering på vad vi har haft för oss sen vi kom hit..

Stadsvandrat: Vi har gått otroligt mycket ( mycket bra med tanke på vår diet den senaste veckan..)
Har sett Duomon hundratals gånger vid det här laget, men tycker fortfarande att den är lika mäktig varje gång man går förbi den! Längs med floden är nog favoritpromenix stället dock.. Nedan en bild på Ponte Vecchio.



Shoppat: Har funnit en helt otrolig vintagebutik - Elio Ferraro, där jag inte kunde motstå frestelsen, en liten sak slank med hem..
Vi har kommit fram till att det kommer nog bli väldigt mycket vintage så länge vi bor här för det finns en hel del små butiker med snygga saker.. Annars är det mest lyx,lyx eller skank,skank. Såklart finns det HM och Zara också men man vill ju inte gärna vara en klon. Så en liten mix kommer nog sitta fint!



Ätit: Pasta, pasta och mer pasta. Chips, choklad, bröd och mozzarella. Ärligt det är det enda vi har ätit sen vi kom hit.

Kollat på:
Arkitektprogram på Travel&Living (vårt nya beroende) och haj eller isbjörnsprogram på Animal Planet. Samt försökt ladda ner Australia sen vi kom hit men internet är så slow så den har bara kommit till 67%. Ball.

Veckans konstigaste:
Svårt, mycket svårt men jag måste nog säga att den stumme på utlänningskontoret tog hem priset.
Jag orkar inte förklara men om jag säger såhär: det var en stum, lite halv utvecklingsstörd som jobbade där i informationen. I informationen!!! På utlänningskontoret!!! Inte nog med att han inte fattade engelska, han kunde inte prata. Vem tänkte vad när han blev anställd? Helt bisarr upplevelse iallafall.

Veckans roligaste:
Karl-Anders när han ska italienifiera ord samtidigt som han kör sin italienska gest. Oslagbar.

Trevlig lördag!


Kommentarer
Postat av: elin

emelie! gaaah. allt låter sååå bra! jag saknar dig! mår du bra?? jag dör av avundsjuka på dig, bara så du vet. typ dör jättemycket. ååh. lovely du! jag blir helt tossig!

2009-02-01 @ 18:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0